«Борг» через 13 років: як відомий банк хотів ошукати буковинця

Береш у банку кредит, погашаєш його, а тебе – до суду. Бо, наче гриб після дощу, «виріс» борг. І з такою проблемою українці стикаються часто.

Пан Олександр, ще в грудні 2007 року звернувся до АТ КБ  «ПриватБанк», щоби отримати банківські послуги. Уклавши з банком договір, чоловік  відкрив картковий рахунок із початковим кредитним лімітом у розмірі 1 100 гривень. Ці кошти пан Олександр повністю оплатив. Однак через 13 (!) років – аж у 2020-му банк подав на чоловіка до суду через заборгованість за кредитним договором на 12 669 гривень 55 копійок. Причому, з 2008 року банк до пана Олександра не пред’являв жодних претензій, не надсилав повідомлень про зміну кредитного ліміту та про наявність заборгованості. Тому чоловік вважає, що позивач штучно створив заборгованість з використанням його паспортних даних.

Про свою ситуацію пан Олександр розповів у Вижницькому місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Відтак, чоловіку призначили адвоката – Валентину Ткач, яка підготувала і подала до Вижницького районного суду відзив на позов банку про стягнення заборгованості.

«Враховуючи основні засади цивільного законодавства та необхідність особливого захисту споживача у кредитних правовідносинах, вважаю, що при укладені договору АТ КБ «ПриватБанк» не дотримав вимог, передбачених ч. 2 ст. 12 ЗУ «Про захист прав споживачів», а саме –  повідомлення клієнта про зміну розміру кредитного ліміту та узгодження умов, – пояснює Валентина Ткач.

За результатами розгляду справи, суд прийняв рішення відмовити банку в задоволенні позову.

 

Пресслужба Регіонального центру БВПД у Чернівецькій області